http://japatrees.nl/wp-content/uploads/2014/04/Screen-Shot-2013-06-10-at-7.13.26-PM-1050x656.png

Details over Final Fantasy XV

De Japanse PlayStation site heeft een aantal interessante weetjes over de aankomende Final Fantasy XV, het laatste deel in de Fabula Nova Crystallis serie. Zoals altijd gaat jullie trouwe Japanoloog aan de slag met een vertaling. De meest boeiende info zetten we hier even op een rij!

Actievolle gameplay
Tetsuya Nomura, director van meerdere RPG’s binnen Square Enix, laat weten dat de nieuwste Final Fantasy game veel meer actie zal kennen. Het spel voorheen bekend als Final Fantasy XIII Versus zal een moeiteloze overgang tussen field en battle kennen, waarbij characters vrij door het hele scherm kunnen bewegen. Daarbij komt ook dat spelers kunnen switchen van het hoofdpersonage Noctis naar andere characters, waarmee je strategische en unieke combo’s kunt uitvoeren. Een erg belangrijk sleutelelement volgens meneertje Nomura. Het hele gameplay verhaal begint sterk op het succesvolle Kingdom Hearts te lijken, wat vaak geprezen wordt om het battle systeem.

20130625082542!Final_Fantasy_XV_Logo

Realisme
Verder wordt verteld dat de battle situatie snel kan omslaan waardoor je rap moet kunnen reageren, iets wat bijdraagt aan het realisme in de game. Gelukkig zijn er wel nog altijd de fantasierijke fancy moves en kan Noctis stijlvol met zo’n beetje alle wapens omgaan in welke omgeving dan ook. Het moet ook leuk blijven, toch?

Meer real time
Sinds het begin van 3D graphics gebruikt de Final Fantasy franchise pre-rendered filmpjes om belangrijke cutscenes uit te beelden. Ook al waren de CGI-graphics prachtig om te zien en moesten we hier en daar een traantje laten (geef maar toe!), het bleef een beetje jammer dat je zelf geen actie kon ondernemen. Nomura nam deze kritiek gelukkig op zich:

De nieuwe hardware zorgt er nu voor dat complexe scenes die voorheen ge-pre-rendered moesten worden, nu in real-time zijn. Hierdoor kan de speler hun character gewoon blijven besturen, hoe dynamisch de scene ook is!

Meer real-time betekent dat je veel meer betrokken wordt in het verhaal en de desbetreffende situatie, aangezien je niet zomaar de controller naast je neer kunt leggen om ‘even een stukje film te kijken’.

Alle bovenstaande punten, waaronder de snelle realistische actie en de diepere betrokkenheid, vormen eigenlijk de volgende conclusie: Final Fantasy XV zal vernieuwend zijn en het belooft een ander spel te worden dan de voorgaande delen.

Zijn jullie hier blij mee? Of hebben jullie toch liever de mooie CGI-beelden en een wat trager turn-based battle systeem?




There are 5 comments

Add yours
  1. Barend

    Ik vind het zowel cool als jammer. Final Fantasy staat bekend om zijn adembenemende CGI cutscenes en turnbase battle system. Het lijkt mij wel interessant dat het zo’n zelfde battle system als in KH krijgt maar wordt Final Fantasy dan geen KH kloon met alleen als grote verschil super geile grafics?

  2. Michel Opermeer (@Newwr)

    Ik weet ‘t niet eerlijk gezegd…. Klinkt ook niet echt bemoedigend ik weet het, maar ik denk dat ik deze maar gewoon neem zoals hij is. Zonder echt verwachtingen te hebben vooraf:) Wel ben ik benieuwt naar de verhaallijn en zo. Verder leuk beschreven weer! Ga zo door!

  3. Alexander

    Terug naar de basic van final fantasy 8 9 10 x 2 12 13 daarna minder bij lightings return kut vecht systeem weinig vrije heid van gamen

  4. Chev One

    Van wat ik tot nu toe heb gezien qua gameplay is het Bayonetta x Kingdom Hearts, maar dan Free Roaming.
    Ik hoop dat ze hem gewoon in 2015 uitbrengen(aangezien Square de gewoonte heeft om 1 FinalFantasy-consolegame per jaar uit te brengen, en Lighting Returns was in dit jaar al uitgebracht), zodat ie in elk geval eerder is uitgebracht dan GTA 7 (,bij wijze van spreke)


Laat een berichtje achter

%d bloggers like this: